Uppnå era mål — utan att riskera er hälsa! 🎯

Hej, ledare! 👋

Vill du…

✔ Hjälpa dina medarbetare att må, fungera och prestera bättre?

✔ Få ner antalet sjukdagar och mängden sjukskrivningar?

✔ Uppmuntra personlig utveckling och minska personalomsättningen?

Då hjälper vi gärna er att bemästra era vanor!

Vi är Vanelabbet

Andreas Bengtsson till vänster och Patrik Edblad till höger.

━━━━⊱⋆⊰━━━━

Andreas Bengtsson är utbildare, mental tränare och coach i Sverige och Norge.

Han har i över 20 år tränat kunder i olika branscher inom främst försäljning och ledarskap så att de blir ännu bättre.

Andreas bor utanför Göteborg där han är tacksam för tiden med sin familj, alla spännande kunduppdrag och det ständiga lärandet om personlig utveckling.

━━━━⊱⋆⊰━━━━

Patrik Edblad är beteendevetare, coach och författare av tre populära böcker.

Han har hjälpt hundratals klienter och hundratusentals läsare att bemästra sina vanor och uppnå sina mål.

Patrik bor i Östersund där han läser och skriver om beteendeförändring, umgås med familj och vänner, och tittar på lite väl mycket fotboll.

━━━━⊱⋆⊰━━━━

Vi är stolta och glada över att jobba med organisationer som:

━━━━⊱⋆⊰━━━━

Vi utbildar i vanedesign

Våra utbildningar handlar bland annat om:

  • Vad vanor är, varför de är viktiga och hur de fungerar.
  • Hur du bygger goda vanor i livet och på jobbet.
  • Hur du skapar “triggers” som sätter dina vanor på autopilot.
  • Hur du utformar rutiner som gör det enkelt att lyckas varje dag.
  • Hur du använder belöningar som förstärker dina önskade beteenden.
  • Hur du kan identifiera, “nysta upp” och eliminera oönskade vanor.
  • Kraftfulla strategier som gör det enkelt att skapa bestående förändring.

Vanedesign är en metod som är realistisk, hållbar och effektiv.

Vi tillhandahåller allt ni behöver, och inga förkunskaper krävs.

Och vi baserar allt som vi lär ut på den senaste forskningen om vanor.

Vi erbjuder följande upplägg

⭐ Inspirationsstund

20-30 inspirerande minuter om den oerhörda kraften i att ta kontrollen över sina vanor.

👨‍🏫 Föreläsning

45-60 minuter lärorika minuter om hur ni framgångsrikt kan skapa de vanor ni vill ha.

✍️ Workshop

En effektfull hel- eller halvdag där vi hjälper er att permanent förändra era levnads- och arbetsvanor.

Vi ses antingen på plats hos er eller digitalt via videokonferens!

Anmäl ditt intresse nedan:

    Efter att du anmält ditt intresse, så återkommer vi till dig. Du förbinder dig alltså inte till något när du klickar på knappen ovan.

    Varför är vanor viktiga?

    Forskning visar att nästan hälften av det vi gör varje dag är vanemässiga beteenden1.

    Och våra vanor har över tid väldigt stor inverkan på vårt välbefinnande och vår hälsa2.

    Goda vanor är därför en förutsättning för att vi ska kunna må bra och prestera på jobbet3.

    Beteenden sprider sig dessutom spontant mellan människor, vilket påverkar arbetskulturen4.

    Om våra kollegor ofta kommer sent, till exempel, så blir vi själva mer benägna att också komma sent5.

    Goda vanor = Välmående medarbetare = Strålande resultat

    Så här säger några av våra tidigare deltagare

    “Jag trodde inte från en början att denna utbildning skulle förändra så mycket, men det har visat sig vara precis tvärtom. Olika förändringar har bland annat resulterat i att jag sover betydligt bättre och känner mig piggare i både kropp och huvud.”

    — Johan Cederholm, medgrundare av Linck AB

    “Nu har jag tack vare utbildningen snart löst min absolut svåraste ovana som jag haft i många år — att inte kunna kliva upp i tid. Med rätt coacher fick jag förståelse kring vanedesign, varför det hjälper och hur jag kan göra för att få det att fungera. Att jobba med vanor har betytt allt för mig!”

    — Mina Keyvani, ägare av Kandy’z Karlstad

    “Patrik och Andreas skapade en otroligt energigivande workshop! De verktyg som jag har fått med mig från utbildningen har gett mig mycket mer kontinuitet i både nya och gamla vanor, vilket bidragit till en bättre struktur och större harmoni i vardagen.”

    — Kerstin Vänerhall, projektchef på Akademiska Hus

    “Utbildningen gav mig konkreta verktyg som jag kunde ta med mig in i vardagen för att skapa vanor som bidrar positivt till min professionella utveckling. Att jag sedan fick hjälp med uppföljning och coaching upplevde jag som extra värdefullt.”

    — Mathias Larsson, VD på Inission Munkfors

    “Tack vare Patrik och Andreas har jag utvecklat nya vanemässiga beteenden som hjälper mig mot mina mål. Jag är otroligt tacksam för deras gedigna kunskap på ämnet och tydliga koppling till forskning. Rekommenderar starkt att fler tar chansen och förändrar sina vanor tillsammans med dem!”

    — Cecilia Holmblad, growth agent på Moodup Agency

    “Utbildningen var professionellt genomförd med kompetenta ledare och meningsfulla övningar. De regelbundna uppföljningsmötena var en nyckel till att bibehålla de önskvärda vanorna. Rekommenderas varmt!”

    — Erik Knutsson, medgrundare och VD på Nexta

    “Tack vare programmet och coacherna fick jag rätt verktyg så att jag på ett enkelt sätt kan tillämpa, bygga upp och befästa goda vanor. Detta har resulterat i att jag startar dagarna med ännu mer energi och skarpare fokus vilket leder till bättre beslut i livet!”

    — Daniel Lindholm, account manager på Canon Business Center

    Vill du också jobba med oss?

    Då är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse till en av våra utbildningar i vanedesign:

      Efter att du anmält ditt intresse, så återkommer vi till dig. Du förbinder dig alltså inte till något när du klickar på knappen ovan.

      Vi ser fram emot att jobba med er! 😊

      Allt gott,
      Andreas & Patrik
      Vanelabbet.se

      Referenser

        1. Wood, W., Quinn, J., & Kashy, D. (2002). Habits in everyday life: Thought, emotion, and action. Journal of Personality and Social Psychology83(6). https://doi.org/10.1037/0022-3514.83.6.1281
        2. Loef, M., & Walach, H. (2012). The combined effects of healthy lifestyle behaviors on all cause mortality: A systematic review and meta-analysis. Preventive Medicine55(3), 163–170. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2012.06.017
        3. Grimani, A., Aboagye, E., & Kwak, L. (2019). The effectiveness of workplace nutrition and physical activity interventions in improving productivity, work performance and workability: A systematic review. BMC Public Health19(1). https://doi.org/10.1186/s12889-019-8033-1
        4. Christakis, N. A., & Fowler, J. H. (2012). Social contagion theory: examining dynamic social networks and human behavior. Statistics in Medicine32(4), 556–577. https://doi.org/10.1002/sim.5408
        5. Elicker, J. D., Foust, M. S., O’Malley, A. L., & Levy, P. E. (2008). Employee Lateness Behavior: The Role of Lateness Climate and Individual Lateness Attitude. Human Performance21(4), 427–441. https://doi.org/10.1080/08959280802347254